Met deze set Bouw en Programmeer robots kunnen kinderen vanaf 4 jaar de eerste ervaring opdoen met het programmeren van robots. Een erg educatieve set die veel op scholen wordt toegepast maar natuurlijk ook thuis goed toepasbaar is.
Leer programmeren op een speelse wijze.
Ontmoet Sammy. Deze schattige kleine boterham met pindakaas en jam is eigenlijk een robot die codeerprincipes en -vaardigheden aan kinderen vanaf 4 jaar leert.
Je hebt geen tablet, smartphone of computer nodig om deze robot te programmeren; programma's worden gemaakt door simpelweg een reeks fysieke codekaarten op te stellen.
Terwijl de robot over de codekaarten rijdt, leest een OID optische scanner aan de onderkant van de robot de codekaarten één voor één en laadt het programma.
Plaats de robot vervolgens op een raster gemaakt van kaarten, en de robot voert het programma uit.
Je kunt de robot programmeren om in verschillende richtingen te bewegen, zijn output-versnelling activeren, zijn LED oplichten, geluiden afspelen en reageren op verschillende functiekaarten.
Het geïntegreerde uitgangsmateriaal maakt het mogelijk om eenvoudige robot creaties te bouwen met armen of andere bewegende delen die reageren volgens de instructies van het programma.
Deze robot set leert ook fysische engineering en probleemoplossend vermogen door middel van een reeks lessen bouwen en coderen.
De 30 lessen (Engels) zijn afgestemd op de standaarden voor computerwetenschappelijk onderwijs ontwikkeld door de Computer Science Teachers Association (CSTA) en de International Society for Technology (ISTE) Education, evenals cursussen van Code.org.
De voortgang van de lessen in complexiteit door de geïllustreerde handleiding, waardoor de set geschikt is voor een kind van maximaal vier jaar met hulp van een volwassene en zo oud als acht jaar.
De lessen behandelen deze zes sleutelgebieden bij het coderen: rangschikken, loops, events, voorwaarden, functies en variables.
Naast Sammy zijn er nog vijf andere verhalen, elk met een reeks modelbouw- en codeeruitdagingen en bijbehorende lessen: een muis beweegt door een doolhof om kaas te vinden; een pinguïn dwaalt rond een dierentuin; een voetbalspeler beweegt een bal in het doel; een brandweerwagen steekt een vuur aan; en een fabrieksrobot voert taken uit in een fabrieksscène.
Een geïllustreerde handleiding met 64 pagina’s in kleur toont gebruikers de codeerlessen en de montage van de verschillende modellen.
Wij leveren een uitgebreide selectie van alle mogelijke >> Thames & Kosmosonderdelen.
>> THAMES & KOSMOS wordt op de markt gebracht onder verschillende merknamen, enkele bekende zijn: >> Buki, >> Betzold, iq Camp, Kosmos en >> Gigo. De onderdelen van deze sets zijn uitwisselbaar.
Engelstalig lesmateriaal
Waarom levert Speeltechniek een aantal artikelen met Engelse handleidingen en lesmateriaal?
Voor artikelen die geschikt zijn voor leerlingen tot groep 7 heeft Speeltechniek de Handleidingen en het Lesmateriaal zoveel mogelijk vertaald. Als de Handleiding grotendeels uit plaatjes bestaat hebben wij dat zo gelaten.
Speeltechniek heeft de ervaring dat leerlingen van groep 7 / 8 en hoger vaak beter de Engelse taal beheersen dan men denkt. Veel computerspelletjes zijn in het Engels en hebben een groot lerend vermogen.
De handleidingen die geschikt zijn voor leerlingen vanaf groep 7 bestaan uit eenvoudig Engels.
Wij hebben dan ook gemeend om deze zo te laten en niet te vertalen, op deze manier worden zowel de Engelse vaardigheid als de Techniek onder de aandacht gebracht.
Specificaties
Geen resultaten op basis van je trefwoorden
Bouwen & Constructies
Lesmateriaal
Science
STEM
Experimenten
Coderen
Beoordelingen
Nog geen beoordelingen
Neem contact op
Via onderstaande opties kun je contact met ons opnemen en je vraag stellen.