Elektrokit Coderen

Artikelnummer: GB5001
Boffin
Elektrokit Coderen Elektrokit Coderen Elektrokit Coderen Elektrokit Coderen Elektrokit Coderen Elektrokit Coderen
Elektrokit Coderen
Elektrokit Coderen
Elektrokit Coderen
Elektrokit Coderen
Elektrokit Coderen
Elektrokit Coderen
Nieuw

Ontdek de Elektrokit Coderen: bouw projecten, leer coderen en bestuur circuits met de Boffin-app. Ideaal voor kinderen vanaf 8 jaar. Creatief, educatief en eindeloos leuk!

Staat: Nieuw

79,95
per stuk
Op voorraad Op werkdagen voor 16:00 uur besteld, volgende dag in huis*
Je ontvangt 79 Spaarpunten.
  • Klantenservice 076-5713852
  • Gratis verzenden v.a. €50,- in NL
  • Gratis retour en 30 dagen bedenktijd
  • Op werkdagen voor 16.00 uur besteld, morgen in huis!
Heeft u een vraag over dit product?

Via onderstaande opties kun je contact met ons opnemen en je vraag stellen.

Omschrijving

Ontdek de Elektrokit Coderen van Boffin: De Toekomst van Leren en Technologie

De Elektrokit Coderen van Boffin is dé ideale manier om jong en oud op een speelse en leerzame manier kennis te laten maken met de wereld van coderen en technologie. Deze innovatieve set combineert bouwplezier met de nieuwste digitale mogelijkheden. Bouw je eigen projecten, download de gebruiksvriendelijke Boffin-app en bestuur je creaties eenvoudig via je smartphone of tablet!

Leer Coderen met de Elektrokit Coderen

Met deze set leer je niet alleen hoe apparaten werken, maar ontdek je ook hoe je zelf apparaten kunt programmeren. Tijdens het bouwen leer je de basisprincipes van coderen en krijg je de kans om je eigen patronen van licht, geluid en beweging te programmeren. De Boffin-app maakt het proces eenvoudig en intuïtief, waardoor het perfect is voor beginners én gevorderden.

Waarom Coderen?

Coderen is de taal van de toekomst. Computers, microcontrollers en apps worden allemaal bestuurd door regels code die bepalen wat het apparaat doet, wanneer het dit doet en hoe. Denk aan alledaagse apparaten zoals thermostaten, digitale klokken, verkeerslichten en muziekspelers – allemaal worden ze aangedreven door code. Het begrijpen van coderen bevordert logisch denken en helpt bij het oplossen van complexe problemen.

De Elektrokit Coderen biedt niet alleen inzicht in hoe technologie werkt, maar geeft je ook de tools om zelf creatief aan de slag te gaan. Dankzij de stap-voor-stap uitleg in het bijgeleverde werkboek met 18 projecten leer je hoe je een project bouwt, hoe het functioneert en hoe je de werking kunt automatiseren door je eigen code te schrijven.

Wat Zit Er in de Set?

De Elektrokit Coderen bevat 40 onderdelen en een werkboek met duidelijke instructies. Voor sommige projecten bouw je eerst een basisversie, waarna je een geautomatiseerde versie creëert door code toe te voegen. Dit maakt de set geschikt voor zowel thuisgebruik als educatieve doeleinden op school.

Een Stap Verder in Technologie

De Elektrokit Coderen is meer dan een speelgoedset; het is een introductie tot de wereld van programmeren en technologie. Of je nu zelf aan de slag gaat of samenwerkt in een klasomgeving, dit is een echte next-level elektrokit die de deur opent naar een toekomst vol technische mogelijkheden.

  • Leer over schakelingen, elektronica en nog veel meer!
  • Geïllustreerde, gebruiksvriendelijke handleiding in full-color legt elektrische en programmeerconcepten uit en bevat spannende programmeeruitdagingen!
  • 5 controle-uitgangen – bestuur tot 5 circuits samen of onafhankelijk om verschillende schakelingen en projecten te maken.
  • Inclusief de Boffin Bluetooth-gestuurde programmeermodule en gratis te downloaden Boffin-app voor urenlang programmeerplezier.
  • Ontwikkel STEM-vaardigheden op het gebied van elektronica en codering met dit educatieve speelgoed voor kinderen.
  • Vereist een Apple- of Android-smartphone of tablet voor het programmeerproces.
  • Geschikt voor kinderen vanaf 8 jaar.

Start vandaag nog en ervaar hoe leuk en leerzaam coderen kan zijn met Boffin!

De Boffin Elektrokit  is volledig uitwisselbaar met Spektro en andere Elektrokit sets.

Bijzonderheden

  • Aantal onderdelen: 40
  • 18 experimenten mee te  maken
  • Aanbevolen leeftijd 8+
  • Gedrukte Handleiding in het Tsjechisch (Digitale Engels via een link te downloaden)
  • Afmeting verpakking: 40 x 30 x 6 cm
  • Voor de Electrokit heb je 4 AA-batterijen nodig.  Deze worden niet meegeleverd met deze doos.
  • LetOp: Engelse handleidingen hieronder te downloaden.
  • LetOp: De set heeft GEEN Nederlandse handleiding.
https://www.dropbox.com/scl/fi/r3sabxcuniyxefk10rion/Boffin_coding_2_EN.pdf?rlkey=37kqmv8xtwrdou9ge3daan21l&st=kwkcl6gh&dl=0

Handleidingen

Download >> HIER de Engelse Handleiding voor opdrachten 

De Elektrokit Coderen en Elektrokit Coderen Auto maken gebruik van de programmeertaal BLOCKY:

BLOCKY is een eenvoudige en visuele programmeertaal ontworpen om kinderen en beginners te helpen leren programmeren. Het is ontwikkeld door Google en wordt vaak gebruikt in educatieve omgevingen om de basisprincipes van programmeren uit te leggen.

Kenmerken van BLOCKY

  1. Blok-gebaseerd: In plaats van het schrijven van tekstcode, slepen gebruikers blokken met verschillende functies en puzzelstukken naar een werkgebied. De blokken passen alleen samen als ze logisch compatibel zijn, wat helpt bij het voorkomen van syntaxisfouten.

  2. Visueel: Het heeft een kleurrijke interface die intuïtief en gemakkelijk te begrijpen is, vooral voor jonge gebruikers.

  3. Ondersteunt meerdere programmeertalen: Hoewel je programmeert met visuele blokken, kan de gegenereerde code worden omgezet in tekst in talen zoals JavaScript, Python, PHP, Lua en meer.

  4. Geschikt voor beginners: Het verlaagt de drempel om te beginnen met programmeren, omdat gebruikers zich kunnen concentreren op logica en structuur in plaats van op complexe syntaxis.

Toepassingen van BLOCKY

  • Onderwijs: BLOCKY wordt vaak gebruikt op scholen en in online cursussen om jonge leerlingen in contact te brengen met programmeren.
  • Robots en hardware: Veel robotica-platformen, zoals LEGO Mindstorms en micro:bit, gebruiken BLOCKY als programmeeromgeving.
  • Online platforms: Platformen zoals code.org en scratch gebruiken vergelijkbare principes om programmeerkennis toegankelijk te maken.

Verschil met Scratch

Hoewel BLOCKY en Scratch vergelijkbare visuele benaderingen gebruiken, is BLOCKY meer gericht op het genereren van echte programmeertalen en integratie in complexe systemen, terwijl Scratch zich richt op creatief en speels leren.

 

Engelstalig lesmateriaal


Waarom levert Speeltechniek een aantal artikelen met Engelse handleidingen en lesmateriaal?

Voor artikelen die geschikt zijn voor leerlingen tot groep 7 heeft Speeltechniek de Handleidingen en het Lesmateriaal zoveel mogelijk vertaald. Als de Handleiding grotendeels uit plaatjes bestaat hebben wij dat zo gelaten.

Speeltechniek heeft de ervaring dat leerlingen van groep 7 / 8 en hoger vaak beter de Engelse taal beheersen dan men denkt. Veel computerspelletjes zijn in het Engels en hebben een groot lerend vermogen.

De handleidingen die geschikt zijn voor leerlingen vanaf groep 7 bestaan uit eenvoudig Engels. Wij hebben dan ook gemeend om deze zo te laten en niet te vertalen, op deze manier worden zowel de Engelse vaardigheid als de Techniek onder de aandacht gebracht.

Specificaties

Bouwen & Constructies
Elektriciteit
Lesmateriaal
STEM
Experimenten
Coderen

Beoordelingen

Nog geen beoordelingen

Neem contact op

Via onderstaande opties kun je contact met ons opnemen en je vraag stellen.

Review toevoegen

Wat vind je van het artikel?

5,0